17/1-2011

Förlåt min dåliga uppdatering,men de har varit sjukstuga här igen så jag har inte hunnit med..I Lördags så va vi ju på Julfest,de va trevligt..De blev fika,dans runt granen,sen fick Nova träffa tomten..Eller tomtarna,dom va ju 2 st =) Hon va jätte rädd och höll hårt om mig,så när hon skulle få en godis påse av tomten så fick jag ta den istället..Men de hade jag väntat mig också :)
På kvällen där så åt vi en jätte god köttfärssås som pappa hade gjort,den hade stått och kokat hela dagen..Smarrig blev den :) Nova åt ingenting,eller hon åt väl 2-3 skedar..Sen lite senare så kollade vi på Fångarna på Fortet inne hos mamma å pappa,eller jag och Nova gjorde..Hon började bli väldigt trött där på slutet av programmet men de va ju inte så konstigt eftersom hon inte hade sovit nån middag alls..Så vi gick in,och jag la henne,då va klockan 22.00,ungefär..Vi läste en bok,sen släckte jag lampan och hon slocknade på bara nån minut. Jag kollade lite på tv nere,och la mig inte förrän vid halv 1 tiden..Vid halv 2 tiden så vaknar jag av att Nova hostar till på ett märkligt sett..Så jag tänker inte mer på de,men sen börjar hon gråta mer å mer så jag går in till henne och lyser med mobilen,och där ligger hon min älskling i sina spyor..Hela hon och sängen va full..hela håret å armarna..Så jag skriker på Micke men han hör ingenting...Så jag får ta saken i egna händer själv..Fick ta av henne pyjamasen medans hon bara skriker Aj Aj hela tiden..hon hade jätte ont i magen..När jag fått av henne allt så går jag in till Micke och skriker HALLÅ hon har kräkt ner hela sängen kan du hjälpa till..han säger bara " Mm " så jag lägger henne där bredvid honom,men hon bara skriker och ska till mig,så de va bara att hålla henne under ena armen och torka upp med andra..Eftersom att min karl inte kunde hjälpa till att ta bort det så hade jag inget val att göra de själv..Ville gärna inte att de skulle gå in i madrassen som är ny..De gick igenom på kudden men den har jag tvättat nu så den är som ny :) Så den natten blev det inge sova av..

Söndagen gick åt att tvätta hela dagen..Tvättade 6 st maskiner..Mer än så hände inte den dagen..Nova kräktes inget mer än den natten,men hon är fortfarande lite lös i magen..

I natt så väckte hon mig vid halv 3 tiden,med ännu en konstig host,flög upp ur sängen och tänkte NEJ inte IGEN..kom in i rummet och där satt hon min lilla älskling och kunde inte få fram ett ljud..Hon andades konstigt och hade en skällande hosta..Så hon fick lite saft att dricka men de blev inge bättre..men efter några timmar så somnade hon äntligen,men blev inte mycket sömn i natt heller eftersom hon lät som hon gjorde..
När vi vaknade i morse,så lät hon fortfarande sådär så jag ringde 1177 och frågade,och då sa hon att jag skulle ge henne mycket att dricka och öppna ett fönster,och de hjälpte faktisk,inte så mycket men lite..Om det inte blev bättre så skulle vi åka till Öron Näsa Hals..och de lutar nog åt att vi gör de när Micke kommer hem..För nu har hon 39,2 i feber och låter hemsk :( Alltid är det nåt med min lilla snutt..När det ena försvinner så kommer nästa..Att de aldrig kan ta slut..
Tänkte bjuda på lite bilder nu från Julfesten.



erik va där också :)

Och Hilma

granen klädd i godis



Nova träffade på sin dagis kompis Cornelia :)







Tänkte jag skulle lägga upp lite andra kort också,men hinner inte nu,för snart kommer Micke hem och då ska vi åka in med Nova :)
Så jag skriver mera sen när jag kommer hem..

Hej så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0