Måndag!!

Veckans första dag började med att klockan ringde 08.00,va helt död,lag mig alldeles för sent igår bara för vi kollade på Avatar,men såg inte klart den för jag va för trött..Alla fall så klädde jag på mig och sen väckte Nova..Hon va pigg å glad som vanligt,medans jag va en zombie ;p
De va dags att åka till öppnaförskolan,första gången jag va där på en Måndag,så de va trevligt..kom precis dit till sångstunden,och massor av barn var det..Nova tyckte de va skojigt,mycket att kolla på =)
Sen när de va slut så tänkte vi åka hem,men blev istället kvar på sopp lunch..de va en väldigt god soppa,men de tyckte inte nova,så hon åt bara en smörgås..
När vi kom hem så slockande Nova på direkten,hon va jätte trött efter att ha varit vaken i 5 timmar..borde egentligen ha sovit jag också,men de va ju så himla fint väder och såååå varmt så jag passade på att sätta mig å sola lite..Måste ju bränna på lite på den lilla färgen man har kvar sen man va i Thailand..Så lite brun har jag nog blivit dom här dagarna man har varit ute..

Nu ikväll när Nova skulle äta gröt så trodde jag verkligen att hon skulle äta,men NEJ de gjorde hon inte..hon har inte velat haft gröt varken på morgonen eller kvällen på över 1 vecka nu..verkar som att hon inte gillar det längre..Ändå så gjorde mamma mannagryns gröt igår och då ät hon,och däför så gjorde vi de ikväll också..men de gick absolut inte..Hon vägrar..de verkar bara vara yoghurten som passar,men att sova en hel natt på bara en yoghurt kan ju inte vara bra..de är ju inte mycket i en sån..men hon sover ju så de verkar ju inte vara nån fara..Men de går ju inte att göra så mycket när lillskruttan inte dricker välling heller..Men,men alla kan ju inte vara lika heller =D

När Micke kom hem nu ikväll efter ha varit och sopat sand,så såg jag en polis utanför på gården,och tänkte..Vad är det här?va gör en polis utanför vårat hus..Trodde först att de hade med mickes jobb att göra eftersom han jobbar med poliser ibland..men där hade jag fel...mycket fel...
Fortkörning va det..dom hade åkt efter han ända från björklinge å hit..han körde 88 på 70 väg..Inte bra alls..så de va dom 2500 kronorna...lär ju inte bli nån bilstol denna månad,för jag har inte råd att betala hela själv..typiskt säger jag bara,jag hade verkligen sett fram emot att köpa den på babyland som jag tyckte va så fin..Sen så hade dom bara kampanj på den tills den 30:e maj..sen kostar den över 3000 kr..Och de har jag inte råd med..Så vi får väl se hur det blir..Sen så har ingen ringt på barnvagnen jag har lagt ut heller...konstigt,jag som trodde det skulle ringa nån på en gång..men tydligen inte..Men man får väl vänta ett tag å se,annars får jag väl lägga in den på nytt igen,så den hamnar överst =)

Nej nu ska jag kolla klart på Petra Mede Show =) sen blir det fortsättningen av Avatar..

Bye Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0