En trevlig Onsdag =)

Den här dagen har varit väldigt bra,och trevlig =) Började med att jag vaknade kl halv 9 och gick upp å klädde på mig,sen väckte jag Nova,gav henne lite gröt vilket hon inte åt nåt av..Sen väcka micke för att säga att vi måste åka..Skulle nämligen va på BVC kl 09.30..Vi hann precis dit i tid :)
De va Novas 1 års kontroll,så de blev vägning och mätning,sen fick hon vaccin,å de va som vanligt inge roligt,blev ett litet pip,men gick över fort :) Hennes kurva va jätte bra tyckte dom så de va skönt att höra..Min prinsessa väger nu 10.005
och är 77,5 cm så hon växer så de knakar =)
Efter besöket på BVC så åkte vi till öppnaförskolan,micke va också med så de va kul :) Jessica och Moa va också där så de va mycket trevligt =)
När vi kom hem igen så fick Nova en banan,och jag satt ute och njöt av värmen..gud så skönt de har varit idag,super varmt..Kändes verkligen som sommar idag..toppen väder..
Messade Jessica senare och frågade om hon ville hitta på nåt,och de ville hon gärna..så vi bestämde att vi skulle åka till 4H Gården med barnen och kolla på lite djur,och mamma skulle ändå in till stan så då åkte vi med henne in.Så vi klämde ihop barnen i bak,och Jessica i mitten =) och barnvagnarna staplade på varann..sedan begav vi oss iväg =) Oj Oj Oj vilket äventyr de blev..De va kossor,grisar höns,hästar,kaniner,getter å får..tror inte jag har glömt nåt nu..jo får se..De va en liten katt som låg och sov på en liten låda,ha ha och den fick Moa syn på när vi skulle gå därifrån =) Katter dom är intressanta dom =D
De va inte så stort som jag hade förväntat mig,men de va jätte trevligt å roligt att få umgås alla fyra,och de räckte gott å väl för barnen..
Efter besöket på bondgården =) så knallade vi över till Gränby och fikade,där blev det skogsbärspaj med vaniljsås,de va mumma :) Hann t.om kolla lite i affärer också,såg en jätte fin tröja å byxa på HM till Nova som jag ville ha,men hade inte tillräckligt med pengar så de blev bara 3 par strumpor till henne,men de är nåt hon behöver för hon har nästan inga strumpor alls.
Sen åkte vi hem,släppte av Jessica å Moa och åkte sen till affären för mamma skulle handla..

Lite senare mot kvällen så blev Nova jätte dålig..hon har ju varit lite snorig i nån dag nu och hostar lite,men sen så fick hon ju ont i benen efter sprutan och nu när jag tog tempen så stod den på 39,5..stackars min älskling,hon är het som en kamin,känns som hon ska brinna upp,och hon är jätte hängig..hon har inte ens velat ätit nån mat nu ikväll..Men nu ligger hon här på soffan och sover,men ska strax väcka henne å kolla om hon vill ha lite gröt innan jag lägger henne för natten..Hoppas att hon är bättre imorgon alla fall..Inte roligt att vara så liten å sjuk :(

Nu kommer lite bilder från dagen =)



Så söta :)


Kollar när grisarna äter

Getterna va intressanta





Busunge

Hästen ville också va med på kort

Moa

Busar med Jessica =)

Så söt man kan va då =D

Gott Gott ;p

Undrar vad dom funderar på? =D


Tack för dagen Jessica,de måste vi göra oftare =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv, det var jätte trevligt :D

2010-05-13 @ 14:59:16
URL: http://jezzicapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0