Nåt vidrigt i glaset...

Idag så vaknade hela familjen kl 08.45 då gick micke upp och gjorde eld,och jag duschade..Novisen satt på golvet å babblade för fulla muggar..Sen gjorde jag lite frukost till Nova..jag hoppade över frukosten för jag hade så ont i magen..
När Nova hade ätit upp sin gröt å sin smörgås så fick hon lite kläder,å sen så va det bara på med overallen för hon och micke skulle åka och hälsa på farmor i Järlåsa..Novas farmor alltså :) Och jag och mamma skulle åka in till stan för jag skulle vara hos doktorn 11.15..
Men när vi hade kommit precis till rondellen i Björklinge så vevade jag ner rutan för jag skulle kasta ut mitt snorpapper ;) och de skulle jag absolut inte ha gjort..för rutan fastnade halvvägs och ville inte upp igen..jag försökte å försökte och till slut så lossnade hela rutan..Ja men gud va roligt..bara 30 min kvar tills jag skulle vara där..så de va ju bara att vända och åka hem igen..Pappa va måttligt road när han fick se vad jag ställt till med...hihi men det ordnade sig snabbt..men jag hann alla fall inte dit så jag fick avboka tiden och fick en ny den 12 mars...Bara 6 dagar innana vi bär iväg till Thailand..så jag lär ju knappast få en remiss i tid till en läkare så dom får rönka innan vi åker..lär ju bli när jag kommer hem..men hoppas jag kan få några tabletter alla fall..Vi får se hur de blir..
Alla fall så åkte jag och mamma in till stan lite senare,för jag behövde åka till lägenheten och hämta Novas badbalja och lite småsaker..Sen åkte vi till upplands motor för pappa skulle ha nåt till rutan på bilen..sen stannade vi och handlade på Willys...Sen bar det hemåt igen :)

Vi blev bjudna på mat idag också,hos våra grannar =) de blev nån wienersnitzel eller hur det stavas,med kulpotatis eller hur man säger..och en väldigt god sås till..De va mycket gott..
Och till det så drack jag lättdryck (päron) haha..Ja och den va ju väldigt god,innan jag märkte att de va nåt vidrigt i glaset,då ville jag absolut inte ha mer..Mådde så himla illa å ville bara spy...
De såg ut precis som en mask i glaset,och den drog liksom ihop sig när jag hällde ut det i slasken..men alla sa bara äsch de va ju inget konstigt..Jag frågade mamma flera gånger vad hon hade haft i kannan,och hon sa bara att hon brukar ha hundmat i den ibland,ja men gud så mysigt tänkte jag..Men de kan inte ha kommit från nån hundmat,för de såg ut som nåt gammalt å äckligt som hade legat där..sen flöt det runt massa äckliga grejer i hela kannan..så jag mådde så himla illa efter det..så nu känns det bara som att det kryper i hela magen..Drack faktiskt lite kaffe idag,för jag tänkte att det kanske skulle ta död på djuret..Ja jag kallar det för djur..de va ett djur å jag vet det..Mamma frågade mig hur jag skulle klara mig i Thailand,där det är massa flugor sa hon..men jag ska väl fasiken inte äta flugor..Hoppas jag inte alla fall..men vem vet,det kanske slinker ner en å annan fluga ;) Nej inge mera prat om djur..har sån fobi för smådjur..

Nova stackarn,hon ser fruktansvärd ut på hela kroppen,dom sa på barnakuten när vi va där att de va värmeutslag,för hon va jätte röd i stjärten..men nu har hon över hela kroppen..ni ska se ryggen,den ser hemsk ut..alladeles fullt med röda små prickar..man ser inget annat än prickarna..Och de är så obehagligt när man ska lyfta henne när hon inte har kläder på sig..Så jag hoppas att dom försvinner snart..jag har på massor med babyolja för de sa dom va det bästa..Så vi får se hur resultatet blir..

Imorgon ska vi in till stan..för jag måste ta vaccin innan vi åker..skulle ha gjort det för länge sen,men har bara dragit ut på det hela tiden..förra veckan så sa micke att vi skulle ta det i början på denna vecka..och idag så sa han att han inte skulle ta nån..då blev jag arg..Nu har jag gått å väntat på att vi skulle ha tagit den,å nu ska han inte ta nån..då hade jag kunnat tagit den för länge sen..jag har inte tagit den för jag tänkte att vi kunde ta den tillsammans..Han kommer inte bli sjuk säger han..han ska dricka massa arrak eller vad han surrade om..de är så sjukt så jag orkar inte ens lyssna..Alla fall så ska jag ta den imorgon..Sen ska vi till polisen också och fixa pass till Nova..De ska bli spännande å se hur de går..Men hon sitter nog där med händerna på varsit ben å ler som en liten porslinsdocka =)

Nej nu får det räcka för ikväll,nu ska jag mysa med min stora älskling..om han kan slita sig från tv spelet vill säga..Annars får jag väl fortsätta sitta här vid burken..Förresten så har vi alla fall fått hem telefon inkopplad nu,så nu fattas bara internet..Har vi tur så kommer det nästa vecka..

Sov så gott =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0