En tripp till Thuns!!

Idag så åkte jag och mamma till Thuns en sväng..jag ville göra nåt istället för att bara sitta hemma,så jag fick nästan tvinga mamma..men till slut så gav hon sig =)
Hittade massor av fina sport tröjor som jag ville ha,men dom va för dyra för mig så jag tänkte att jag lika bra kan köpa såna i Thailand sen..Så de blev bara 3 par strumpor till mig..15 kr st..billigt å bra..
Sen fick Nova en hel del..hon fick 2 par byxor,2 tröjor,2 bodys,en pyjamas och 4 söta små strumpor..Allting under hundralappen..styck då alltså :) Så nu har hon en hel del kläder..Vi åt lunch där också,de blev skinka & Broccoli paj med sallad,den va väldigt god..Och jag hade ju så klart glömt lunch till Nova så mamma tänkte köpa en pannkaks meny till henne,men vi behövde bara 1 pannkaka å de va ju 3 st för 45 kr..Så tjejen i kassan sa att vi kunde få köpa en yoghurt av henne som hon egentligen skulle ha till sin lunch,5 kr fick vi betala :) Så hon va snäll hon,och Nova blev nöjd =D

Väl hemma igen så dammsög jag lite,mamma fick passa Nova så länge för jag kan ju tyvärr inte dammsuga när hon är med för hon är ju livrädd för dammsugaren,vet inte varför..hon är t.om rädd när mamma ska torka håret..så de är väl ljudet som gör henne rädd..Har i alla fall inte skrämt henne om folk tror de..

Micke jobbade till 19.30 idag så jag åt inne hos mamma å pappa..vet inte om jag kan kalla det för mat men brunabönor med fläsk blev det,fast jag åt köttbullar till..de va väl inte så gott direkt,men de va väl bara att äta de som bjöds..Sen så kom Lotta som har dagis i Björklinge,hon hjälpte mig att fixa dagisplats till Nova så nu är det fixat..Sökte på dagiset "Pytteliten" så jag hoppas hon får gå där..Sen kom Tomas & Jessica och lilla Moa och hälsade på,dom skulle fixa dagisplats till Moa så dom sökte på samma dagis som jag gjorde..så vem vet,våra flickor kanske hamnar på samma dagis :) skulle ju vara kul..Nova å Moa lekte lite,eller lekte å lekte..dom kände lite på varann å pratade lite på deras bebis språk =) Sötnosar..Blev lite avundsjuk på att Moa hade så mycket hår och Nova har knappt nåt alls..men de kommer väl..Men Nova har 7 tänder å Moa hade bara 2..så de gick ju jämt ut =) hehe..

Nej nu ska jag kolla på nån film med älsklingen..i förrgår så kollade vi på Hotell for dogs den va bra,väldigt mysig film med massor av söta små hundar,och igår så kollade vi på Baksmällan å skrattade som aldrig förr..den va väldigt rolig..Så den måste ni se om ni inte har sett den redan..
Ikväll så vet jag inte vad vi ska se..skulle vilja se Bröllopsfotografen men har den tyvärr inte..har kommit massor av filmer jag vill se nu,så man blir ju väldigt sugen på att ladda ner,men icke sa nicke..Skulle ha lagt ut bild på Novas kläder hon fått men nu har sladden till kameran försvunnit igen,och i den här röran så lär man ju inte hitta nåt..får leta imorgon och lägga upp bild då..Men bjuder på lite andra bilder istället som jag hade på telefonen =)

Nova fick äta själv å de gick ju sådär =)

Sover ute i vagnen

På den här bilden tycker jag Nova är lite lik Jesper när han va liten

Min lilla docka =)


Hade så bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0