10 månaders kontroll

Idag har vi varit till BVC på 10 månaders kontroll och de gick jätte bra..Nova vägde 9150 g & va 73,5 cm lång..så hon följer kurvan jätte bra..Sen så kollade dom lite på allt hennes knotter som hon har överallt på kroppen,känns precis som sandpapper, och dom visste inte alls va de kunde vara..kanske att de kunde vara nån allergi mot ägg eller nåt..Så jag ska kontakta BVC i Björklinge på måndag om dom inte hinner ringa upp mig innan..så ska en läkare få kolla på henne..Och är det ingen allergi så ska hon få sin spruta mot mässlingen innan vi åker till Thailand..dom ville inte ge den innan dom visste va de kunde vara..eftersom att sprutan innehöll ägg eller va hon sa..Sen fick man prata lite engelska idag också,gick bra faktiskt..jag som trodde att jag inte kunde nånting alls..Va en tjej från Portugal som va på Bvc som skulle bli nån sköterska,så hon va där och försökte lära sig lite..Hon va jätte duktig,hon lekte med Nova och hon verkade ha jätte kul..Nova alltså =)
Idag så kom Linda förbi en sväng,hon hade med sig jätte fina kläder till Nova som hon hade köpt..En jätte söt vit liten tröja,sen ett par rosa hängsel byxor med hello kitty,och en mjuk liten jacka/tröja med hello kitty,med små öron på och en liten rosett..Jätte söt va den..så den kommer att komma väl till användning..Hon måste ha varit väldigt snäll så mycket kläder som hon får..men de e bra för kläder behöver hon..de kommer alltid till användning..bodys har hon inte mycket av alls så de behöver hon lite..så de ska jag nog kolla lite på om de finns i Thailand..kvaliten kanske inte är den bästa men de spelar ju ingen roll..kläder som kläder..Bara dom inte är begagnade för de gillar jag inte så värst mycket :)
Missade Lets Dance ikväll också,vi satt inne hos mamma å pappa å pratade lite så jag glömde totalt bort tiden..sen solsidan missade jag också,de som är så himla roligt..men får kolla på nätet sen istället..Har precis tagit mig ett glas vin,de är ju fredag så då tycker jag man kan ta sig ett glas..de blev inget igår för jag fick så ont i magen "igen" blir så trött på denna magvärk så jag vill kräkas..undrar hela tiden va de kan vara..men de e väl cancer som jag trott hela tiden..jag brukar råka ut för allt skit så de skulle inte förvåna mig..Men man kan ju hoppas att de är nåt annat..
Nej nu ska jag bara fixa några saker sen ska jag försöka få upp värmen här,de är ju iskallt här inne,har inte eldat nåt ikväll eftersom vi inte varit här inne nåt..så nu ska jag elda så de blir varmt å skönt tills man ska sova..Hatar att frysa,de är det värsta som finns..

Ha en bra fredagkväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0