Julmat!

Va till mamma och pappa idag och åt massa julmat =) de va väldigt gott. Är fortfarande väldigt mätt efter allting. trött är jag också,men de är ju inte så konstigt..har knappt sovit nåt i natt för micke vaknade i natt av att han frös massor,och feber hade han också..han hade tagit sprutan mot svininfluensan så de va därför..tyckte så himla synd om honom,han trodde han skulle dö,så ont hade han..Han grät och sa att han älskade mig å nova jätte mycket..stackars älsklingen. Sen ville ju såklart inte lill skruttan sova sen när jag skulle sova..men jag la ner henne i sin säng så fick hon ligga där å rulla runt tills hon somnade..Och klockan va väl närmare 03.00 innan jag somnade,sen gick man upp kl.09.00 idag..så jag e väldigt trött nu..blir nog en tidig kväll,eller de beror på vad som visas på tv:n..just nu kollar jag på Fritt Vilt 2,den e ruskigt bra..fast ettan är bättre =) men så är det väl för det mesta med filmer..ettan e alltid bäst..När vi kom hem från mamma å pappa så satte jag igång tvätt maskinen och tvättade novas pyjamas som hon kräktes ner igår kväll,hon kräktes massor..blev en hel pöl på hela täcket..stackars liten :( sen startade jag diskmaskinen,hade en jätte hög med disk..skönt att man har en maskin som sköter sånt..hade aldrig orkat att diska varje dag..Nova fick gå runt lite i gåstolen medans jag fixade allt..sen skulle jag byta hennes blöja och klä på henne sin pyjamas,då upptäckte jag en sak...De va fullt med massa kladd i hela hennes öga,i samma öga som hon har sitt bruna streck också..så jag ringde 1177 på en gång och sa som de va,blev rädd att det hade nåt med strecket att göra,men dom sa att de hade det inte. De va nog en ögoninflammation :( åhh nej stackars liten..jobbigt när man e så liten också..men dom tyckte inte att vi skulle komma in,utan vi skulle avvakta tills imorgon bitti,så skulle vi ringa ögonjouren så fick dom kolla på det..Hon måste ju få nåt mot det,men hoppas inte att hon får det på andra ögat också,för oftast så får man det på båda sa hon,de börjar alltid på ett. Så nu måste jag hålla rent hela tiden,å ta bort så fort det blir massa kladd..men just nu så sover hon,hon va så himla trött å ledsen så hon somnade ganska snabbt..men ingen feber hade hon alla fall,så de va skönt..men de kanske kommer,men hoppas inte de. Molly är hemma nu igen,hon fick följa med hem idag,nu är det slut på semestern =) hehe..men jag e glad att hon e hemma,de blir så tomt utan henne..de e ju faktiskt våran första bebis =D hon sover hon med nu :) borde ju egentligen sova jag med,men måste se klart på filmen först,sen ta en kvälls macka =) gott..

Stackars min älskling!


HEJ DÅ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0